søndag den 29. april 2012

Første syprojekt + Hukit fund

Jeg har jo kastet mig ud i sykunsten efter at have fået en symaskine i fødselsdagsgave! Og i går fik jeg så kreeret mit første syprojekt siden håndarbejde i folkeskolen :) Et styk frugtpose med foer af voksdug og snører for lukkelse! Posen er vind og skæv og syningerne ligeså - men hva' pokker jeg skal jo igang før det kan blive godt :)



Næste projekt er patchwork firkanter - til hvad ved jeg ikke helt, men havde bare sådan lyst til at prøve det af også.


Frederik og jeg har været til marked i Thorsø i dag, og her var jeg så heldig at få 2 Hukit stole med mig hjem til bare 150 kr! De trænger tydeligvis til en kærlig hånd, men er sikker på at de nok kan blive fine med lidt sandpapir og maling.



Den kommende uge drager jeg til Rennes i Frankrig i arbejdsøjemed. Skal deltage i en workshop vedr et EU-projekt omkring økologisk svineproduktion og miljøpåvirkninger. Spændende - dog med fare for at blive en anelse nørdet :)

Knus Pia


8 kommentarer:

  1. Tillykke med symaskinen, tror det er det helt rigtige at " bare" sy noget også blive fortrolig med sin maskine:-)
    Glæder mig til at se mere:-)

    SvarSlet
  2. Du har virkelig været MEGET heldig med de hukitstole! Kan kun finde dem til min. 250/300 kr.
    Fint syprojekt :)

    SvarSlet
  3. Mange tak for jeres kommentarer - og ja det er vist bare at kaste sig ud i det ;)
    Chanette: Ja det var virkelig et fund med de stole! Jeg tror heller ikke at hende jeg købte dem af var helt klar over hvad de normalt sælges til - til mit held selvfølgelig :)

    Ha en god dag!

    Knus Pia

    SvarSlet
  4. Hej Pia. Du har vundet min papir give away, men jeg mangler lige din adresse. Så vil du være sød at maile til mig på dorthe@frostgaard.dk Stort tillykke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jubii hvor fedt!! Jeg har sendt dig en mail :)
      Knus Pia

      Slet
  5. Lækre loppe fund du har gjort... Og hatten af for dig, at du bare kaster dig ud i sy projekter. Lige et lille fif når du skal sy patchwork banerne sammen, så skal du sy fra skiftevis den ene og den anden ende, hvis du hele tiden syr oppefra og ned så bliver det ski.. skævt. Taler af erfaring.

    Mange hilsner fra joan M.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Joan

      Tak for fiffet :) Jeg har fået den første patchworkpude færdig, og ja lidt skæv blev den også. Men det er dog ikke så synligt, som jeg kunne forestille mig det vil være på et tæppe. Rart med nogle fif når jeg er helt grøn :)

      God weekend!

      Knus Pia

      Slet
  6. Man skal jo starte et eller andet sted for at lære at sy :-) Og sikken et fund med de stole, heldige dig!
    God weekend!

    SvarSlet